tirsdag, juni 5

Utflukter i Bergen

Ja, då e eg tebake i Bergen, og har tenkt å vær her mesteparten av sommaren. Eg ska nok jobba delar av an, men det ska me jo alle, så me må finna gode dagar der med kan finna på utflukter samen.

Av utflukter har i alle fall eg tenkt på følgane:

- ta fløibanen opp på fjellet, finna oss ett vann eller ei elv som me kan ha piknik ved ein heile dag. Ein solskinnsdag helst. Hvis det ikkje e sol, kan me ta det som en fugletitting/gåtur-tur (eg har fuglabok og kikkert), åsså kan me ta med ein liten grill og grilla litt pølser.
- dra te Sandviken og bada på badeplassen der
- dra te Nordnes og bada i sjøen/bassenget. (Foreslår at hvis me ska her så står me tidligt opp for å få gode plasser...)
- grillings i Nygårdsparken
- slåball i Nygårdsparken
- shoppingtur ein gråværs dag
- ta buss te ingenmannsland for å finna god piknik-plass
- telttur te ingenmannsland
- filmkveldar om veret sko bli felt
- sitta på utekafe i timasvis og bare nyta livet (denna stemme eg virkelig for)
- kino
- kafe inne om veret sko bli felt
- spillekveld (eg fekk domino double 15 te bursdagen min og må lera dåkke et kjempekjekt spel)
- piknik i muséhagen
- gå Stoltzekleiven (men må ikkje vær for varmt)
- Gå Viddå (Ulriken-Fløien)
- Få me oss alt som hette gratis-konsertar

Kom gjerna med forslag + skriv i kommentar når du e i Bergen, og kanskje og når du ska jobba.

3 kommentarer:

Mastine sa...

F-A-N-T-A-stisk! EG e me.. EG e ALLTID me!!! Har eksamen den 12. drar him den 15 trur eg å så komme eg opp den itte et par dagar hima. Men fra 21 å utøve så e eg ALL yours!:D Glede meg heilt sjukt te sommaren nå! eg har så lyst å bli ferdig me skolen for i år at det e heilt sykt!

Leila sa...

Bra initiativ Astrid.. Hørres skoi ut alt samman faktisk.

Leila sa...

Og jupp, eg e i bergen igjen fra 18 juni inntil dei 2 siste ukene i juli..