fredag, august 10

I mangel

av levande mennesker og snakka me skrive eg her.... Eg e tebake i Bergen (landa igår kveld) og eg har uforskamma mye me energi. Ei uka me å stå opp tidlig for å gå på strandå og bada har muligens gitt meg ein livsstilsendring, men detta kan og gå over :)

Dubrovnik va veldig veldig fint.... litt venezia litt firenze(på ein løyen måte), det gikk veldig mye i kaféliv. Det eg fant ut va at det finnes alle slags forskjellige mennesker i syden: eg har sett mannfolk i lærspeedo og t-skjorta(som va litt for kort) i handlegater, damer me 90-talls sølvsekk og matchande cowboyhatt(konne vært damå te han julebrus mannen), tynne folk, tjukke folk, folk som nesten ikkje bruke klær, nakne folk(va ei strand som plutselig viste seg og verr litt mer avkledd enn ka me visste) og veldig masse bleike bleike nakne pupper(det gjorde meg ærlig talt litt ukomfortabel, eg e nok litt sky). Sjøen va krystallklar og turkis, solå steikande varm og drinkane veldig billige (fant min yndlingsdrinkplass me chill out musikk og store kvite puter me utsikt over sjøen).

Eg vett ikkje om dåke fekk det me dåke, men det va jo og ein go del brenning rundt om kring. Det va som om det brant fra ulrikken te fløien (sitat fra ein mann i DB) i 3 dagar i strekk,og me bodde ca lika nærme det som det me gjør i bergen. Det lukta speidarleir og det fløy aske over heile byen, har sikkert drukke/spist ein halv kg me aska(sånn føles det vertfall ut). Ein kveld va det ekstra mye brenning og då hørte me det smalt fra miner som va igjen itte krigen, det va det einaste som va litt ekkelt(+når røyken dekka for solå).

Så, det va ein liten oppsummering av min ferie, lure på kor monge av dåke så lese detta :)
glede meg te å se alle igjen.... det e, som marie seie, ikkje lenge te nå

4 kommentarer:

Anonym sa...

Eg lese alt :)

Ja va litt småbekymra når eg leste om brann tingen, men det stod at det ikkje va no fare for dubrovnik, verre hvis dokke va i den andre byen.

me sjåast

Christine sa...

btw: Eg komme te å jobba kvar einaste dag vise deg seg. Eg vil være ferdige te ca 3 kvar dag trur eg..

Leila sa...

kvar dag? plutselig 100% jobb du nå? Ska absolut overgå meg :P hehe

Astrid med hageflekken sa...

jøss, kvar dag christine!?! Du har blitt voksen!!!!!!

Tove: Turen din hørtes fantastisk ut. Den kafeen med putene og utsikten MÅ eg bare besøka ein gong.
Synd hvis brannane ødela litt for dåkke altså, men det virka jo som om turen hadde vært god uansett *misunnelige*

smask!