mandag, juli 23

Halla folkens!

Håpe virkelig at denna postingen tar seg opp te høsten asså. Må innrømma at eg bjunne å bli klar for et nytt semester. Det e rart med det. Når eg studere sko eg ønska at eg jobba heller, og når eg jobbe så lengte eg tebake te forelesningar. Savne litt det å lera "ubrukelige kunnskap". Hehe. Glede meg te å ta fatt på teatervitenskapen nå altså. Satse på at det blir et skikkelig kjekt fag.

Jaja, denna sommaren blei ikkje heilt sånn som eg hadde trudd, det må eg innrømma. Eg såg for meg at eg sko vær arbeidsløs, og bare ligga i parken. Vel, jobb har eg fått, og parkver har det ikkje vært så mye av. Trur eg hadde kjeda meg ein del hvis eg ikkje hadde hatt jobben, faktisk. Det e ein kjekke jobb, sjøl om kveldsvaktene av og te kan bli litt longe.

Koss går det med dåkke andre da? Klare for et nytt semester? Klare for å ta fatt på selveste masteroppgavå? Sko dåkke ønska ferien va lengre? Kjekt på Torvastad? E det som gamle dager?

Eg må innrømma at eg like litt å tilbringa sommaren i Bergen. Selvfølgelig savne eg å vær med familie, og savne å finna på ting med dåkke på Karmøy, men når ein e i Bergen heila året så føle ein seg mer "hima" her på ein måte. This is my home.
Ja, nå blei eg altså litt filosofiske her. Det får heller våga seg. Ser forresten ikkje så mye kjentsfolk her om sommaren. Men noen komme jo innom butikken i ny og ne. E rart når Nygårdshøyden ligge så stille. Tippe at rundt 50 % av alle innbyggarane i området e hjemma hos mor og far i dessa tider. Når Jan Inge va på 7/11 (den med SV) igår kl 11.00 va han den tredje kunden siden kl. 07.00. Og den som e så travel resten av året!

Dei siste ukene når det har vært stygt ver så har eg sett ein del på TV. Har fått med meg både Wimbledon-turneringen, Friidrett og Tour de France. Det hørre liksom sommaren med. Har shoppa ein god del og denna sommaren. Mest på salg såklart, men har nok klart å svidd av ein god del penger. Åsså må eg ikkje glømma: eg har lest skjønnlitteratur! Noe så deiligt! Blant aent har eg lest dei to første bøkene i Nord og Sør- serien, Bok nr. 2 og 3 i Sagaen om Isfolket (måtte ha noe lett underholdning itte Nord og sør), Parfymen og Milloner. Herligt altså!

Pensumlistene e forresten ikkje lagt ut ennå. Ka tid komme egentlig dei? Hadde jo vært jysla greitt å fått bjunt å kjøpa inn bøker.

jaja detta blei mye pjatt om meg sjøl og sommaren min. Håpe noen følge i mine fotspor og oppdatere litt om seg sjøl. Christine, du konne jo opplyst litt om den spontane London-turen din for eksempel;)

Kos dykk alle!

1 kommentar:

Leila sa...

Full Bergens kjør på meg fra mandag av. Så me sees då, eller kanskje ikkje siden eg jobbe 2 jobber då, men i helgå vettu :)