mandag, november 12

Et spørsmål fra ein ferjeturist

Ka e det med pølser og ferja? For meg e det utenkeligt å kjøpa pølsa, særligt på ferjå. Men eg tilhøre mindretallet. Det e nemligt svært populært å kjøpa seg pølsa her på ferjesambandet Halhjem-Sandvikvåg, helst grillpølsa i brød med møkje stæsj på. Pølseluktå slår i mot deg når du komme inn i kafeteriaen (nåke eg personlig syns lokte ganske dårlig). E det detta så får folk te å kjøpa pølsa? Eller e loktå der på grunn av etterspørselen? E det andre grunnar te detta fenomenet? Som sagt, eg e ikkje ein ihuga pølsefan. Eg overlate ordet te dei så vett mær om detta fenomenet.

3 kommentarer:

Christine sa...

Eg e ein ihugga pølsefan.. Kanskje itje av den mest ekstrama men eg tar meg ei pølsa i ny å ne... Må nesten alltid ha pølsa på halhjem-sandvikvåg. Men då bacon/ostapølsa - grillpølser e for kjipingar! Å då helst me potetsalat på. Einaste problemet dei har e at dei tar ALT for møtje potetsalat på! Det blir nesten potetsalat med pølsa. Eg trur eg e vokst opp i ein "mat på fjerå" familie, spesielt oppmuntra av min morfar som alltid sikke meg nåke kroner når eg e him å seie " Kjøp deg ei pølsa på båten du...". Ka aent kan eg gjera då??

Marie sa...

det va et godt poeng. det e jo ganske kjedeligt å ta ferja. men nå så de har fått trådløst nettverk e det jo litt kjekkare da. pølsene har fått ein konkurrent! eg pleide forøvrig å kjøpa daim balltopp eller sursild når eg tok ferja når eg va mindre.

Anonym sa...

daimballtopp jaaa!!!

Tror eg aldri har spist på ferjår nesten. For en eller annen grunn så har eg heller sulta meg i hjel enn å spisa på ferjår. Men siden dei sjelden selge kylling pølser så har familien min vel holdt seg vekke fra sånt. Og ufattelig unødvendig dyrt e det. Ta med mat så smake hundre ganger bedre e mottoet.

Og tror eg aldri komme te å spisa pølsa ette å hørt sitat: Snabben va goe den. Ekkle gamle folk.