tirsdag, november 27

Sjå det

Nå va eg så leie av dei dere coverfolkpå øverst på kaffibloggen våres at eg lagte ein nye post. Vett ikkje heilt ka an ska handla om ennå. Kanskje mitt eksamensliv?

Himaeksamen e nåke av det kjedeligaste som fins. Har nå skreve 1570 av 4000 ord. Men me har sånn +/- 10% så eg trenge i teorien ikkje skriva mer enn 3600 ord. Det vil sei at eg e 43,6% ferdige med oppgavå. I alle fall hvis ein tenke ordvis. Det eg blir litt forvirra av e at det i oppgaveteksten står 4000 ord/10 sider. Og hvis eg regne iforhold te sidetall får eg ein aen prosent. I teorien ska det altså holda å skriva 9 sider og eg har skreve nøyaktig 4. Då får eg 44% som jo e bittelitt mer. Det e ikkje store marginane det e snakk om her altså, men nok te å få meg litt betenkt og distrahert.

2 kommentarer:

Leila sa...

komme ikkje øve at du ska skriva så himla mye...

Eller ska du bare ha himaeksamen i det faget og ikkje noke anna såkaneg skjønna det... Men tror bachelor oppg e på 3000 ord...

For 1500 ord seie dei ca 5 sider så tenke 3000 ord te 10 sider.. ??

Astrid med hageflekken sa...

komme jo an på ka linjeavstand ein bruke, men det e noe sånn ja. Hvis ein har overskrifter og kapitler og sånnn så komme 4000 ord fort opp i 12 sider. :S:S:S:S:S

men eg skrive ikkje ein setning mer enn ni sider altså! og nå har eg fira og ein halv, det vil sei at eg e halvveis, men har brukt tri dagar og har to dagar igjenS:S:S:S ,å visst vær litt mer effektive idag.

men e himla teit at me ska skriva så longt, for detta e bare ein av TRI eksamenar eg har nå før jul. grrr....åsså e det grunnfag attpåte.