søndag, mai 13

Bien

Ja godt folk, då va det klart for å gi Bien ein liten omtale i vår ærede blogg....

Eg kan jo begynna me turen bort, det ska jo verr sagt at Bien ikkje akkurat ligge et steinkast fra sentrum, men grunnet sol så va det ein flottanes spasertur. Eg lure litt på koss den samme opplevelsen ville vært i regn, men det finnes jo ikkje dårlig vær, bare ein heile haug me dårlige klær... og eg ska verkeligt ikkje klaga over at eg måtte gå i ein 25 minuttarfor å komma meg på kafe ein liten gong. Hvis noen kverulantar av ymse slag nå vil påpeika at turen fra byn til Bien ikkje tar heile 25 min så vil eg tilføya at eg hadde på meg ei for store strømpeboksa som seig litt ner på knærnå for kvart skritt eg tok. Dermed gjekk mye av tidå vekk i det og gjømma seg bak buskar o.l for å hipsa på strømpebokså..... Men altså flott tur :)

Bien e jo et fantastisk lite art deco kunstverk(hvis ikkje mine stilkunnskaper e heilt på jordet), veldig koselig og klassisk uten og værr prega av 90-tallets minemalistiske tendenser. Fargetonane gjekk i brunt trepanel og rød fløyel... likte veldig godt den halvsirkelforma disken i midten.

Dei oppmøtte va: Vibecke, Tove, Christine, Leila og Ingrid...altså langt i fra fulltallige, men eg klarte bare å snappa te meg ett lite tomannsbord (som eg måtte spleisa sammen me ett aent tomannsbord og laga ett firamannsbord) så me fekk akkurat plass. Noe som bringe meg over te det faktum at hadde det vært fullt hadde jo einaste alternativ vært Danmarkskroa, så det innebære kanskje litt gambling hvis du ska legga turen te desse trakter... men Ingrid har jo blitt ein dreven gambler itte junaiten turen sin, så det gjekk så bra så...

Me kom jo ikkje før 18.00, då hadde all matservering stengt, men menyen virka veldig allsidig og fin. Istedenfor blei det is, henholdsvis mint-is og cookies and cream-is, på meg og leila (dei va veldig gode .... mmmmmmmmm mint-is!!!!) og kaffe, cola og eplemost på resten av gjengen....
så reint matmessigt va nok Bien ein liten skuffelse denna gongen, men eg har stor tro på at det blir ein rett suksess hvis me går der litt tidligare ein aen gong.

Folk og atmosfære va på sin topp, musikken besto av behagelige jazz og Frank Sinatra og samtalen fløt lett over kafé bordet (plutseligt så blei eg usikker på approstroffen, noe me diskuterte på fredag). Det va og veldigt estetisk fint og verr der fordi solå skinte... og det va ein spennande mann der me hvit dress og svart lapp over auga... han fascinerte meg.

Eg vil gi opplevelsen ein sterk sterk 4,muligens 5/4 hvis me opperere ut i fra Bø ungdomsskoles kriterier, for det har verkeligt potensiale...men eg synes at det e litt vel tidligt og stenga matservering klokkå 17.00, ka me å utvida te 20.00 ?

2 kommentarer:

Leila sa...

Ja greit nok at en stenge lunsj servering, det skjønne eg, men en pub med respekt for seg selv ska alltid ha sandwicher til disposisjon, når en kan kjøpe middag kan en og kjøpe en sandwich som er lettere å lage.

E heilt enige med deg :)

Astrid med hageflekken sa...

takk for flott andmeldese!