tirsdag, januar 15

helsing frå amerika




johooo! endelig komme det ein liten oppdatering...sorry folkens!! så langt e det supert her borte! bor omtrent på campus og har alt ein student konne trenga i fem minuttars avstand: cafear, utesteder, billig mat, secondhand kler, musikk og bøker, o-s-vvvv. for det mesta har eg holdt meg i the u-district så det så fint hette, men et par turar downtown har det jo og blitt! virke som ein super by! skolen e ufattelig travel, folkens, dåkke ane ikkje kor slapt me har det i Norge. Den pensummengden me dekke på tri månedar her i f.eks grammatikk blir tatt på et år hjemma. Ellers e undervisningsmetodane heilt forskjellige, her gjelde det å få snakt fra seg så masse som mulig, levera inn papers i hytt og pine, blogga på fagbloggen tri gonger i ukå, blablabla. så det e litt av ein overgang for å sei det sånn! itte masse om og men den 1. ukå der eg sprang ront på utallige fag for å finna noe så konne passa, har eg endelig endt opp med advanced eng. syntax, reading literature - "reading reality" (alt fra hawthorne te auster) og modern/postmod. brit. lit. Det e i overkant mye, men eg prøva å ta litt mye 1. quarter og heller ta litt mindre de siste månedane. (sjekk lesesalen forresten) Ellers har eg fått ein drøss med nye frrreendzz, me har allerede ein liten tulle-og-fjase gjeng så eg har blitt utrolig glad i allerede! så livet i seattle e good! ellers så ska me te portland, or te helgå hvis den sykt uplanlagte planen vår går i boks, helgå itte e det ryan adams (joho!). eg har desverre ikkje tatt så masse kule bilder ennå, men eg love å skjerpa meg... savne dåkke, dåkke henge på veggen min heile gjengen:)

5 kommentarer:

Anonym sa...

så koselig å hørra fra deg ingrid!
wow, den aktiviteten va noe aent det me har her...eg for eksempel har ennå ikkje gjort så masse vetigt.
+ finaste lesesalane!!!
Ser ut som om du har det veldig leldig bra!

miss you miss you!

Leila sa...

wow e det lesesal, trodde det va Kjerkå eg. kuuult, men ein vil vel ikkje verr der alene en sen kveld :)

Kosa deg

Christine sa...

Lesesalen ligne jo på matsalen i harry potter!! Jaiks. Norge har jo tredjeverdens lesesalar i forhold!

Astrid med hageflekken sa...

eg o trudde det va kjerkå! kjekt å hørra fra deg, ja! Håpe det blir flere postar:)

glede meg te me komme på besøk!

Anonym sa...

Oh, say can you see by the dawn's early light
What so proudly we hailed at the twilight's last gleaming?
Whose broad stripes and bright stars thru the perilous fight,
O'er the ramparts we watched were so gallantly streaming?
And the rocket's red glare, the bombs bursting in air,
Gave proof thru the night that our flag was still there.
Oh, say does that star-spangled banner yet wave
O'er the land of the free and the home of the brave,
and the nice reading halls?

Greetings from old Bergen