torsdag, april 26

hehe vett koffer det e så mye lamme treff

Tusener av japanere har blitt lurt til å kjøpe sauer som kjæledyr, i den tro at det var pudler.

Et internettfirma har fraktet hele saueflokker over fra Storbritannia og Australia, klippet dem som kongepudler, og solgt dem til lettlurte japanere, skriver metro.co.uk.

Ville ikke ha hundemat
Men svindelen ble ikke avslørt før skuespillerinnen Maiko Kawakami viste frem bilder av kjæledyret sitt på et talkwhow, og klagde på at det hverken bjeffet eller ville spise hundemat.
Programlederen kunne da fortelle henne at det ikke var en hund – det var et lam.
Etter programmet ringte hundrevis av kvinner til politiet med liknende problem. Svindlerne skal visst ha lurt rundt 2000 mennesker med sine velfriserte sauer.


"Pudler" på billigsalg
- Vi startet en etterforskning etter at vi ble oppmerksomme på et firma som solgte sauer som pudler, sier en politimann til The Sun.
Oversatt, skal firmaets navn bety ”Pudler som kjæledyr”. ”Pudlene” som ble solgt kostet rundt 7000 norske kroner, rundt halvparten av prisen for en normal puddel i Japan.
Pudler er forøvrig svært sjeldne i Japan, og få mennesker vet hvordan de ser ut

Derfor det e så mange treff på lam bildet. Det e japanere som sjekke lammet vs. puddel bildet. haha

4 kommentarer:

Leila sa...

Ingen så syntes det va morsomt ?? hmm, min humor må vel skjerpas..

Anonym sa...

eg syntes det va kjempe morsomt, eg har og lest det opp te halvor og christian, dei lo ennå mer....
har bare ikkje fått kommentert før nå.

I natt sov eg 30.min (va jo ikkje meiningå å sovna itte så longe tid da)... nå sitte eg på jobb og svimla og kaldsvette litt, stod opp 07.30 på fredag...
hate å ikkje sova

Christine sa...

HAhahahahahahhaha!!!! kossan kan du itje se forskjellen på ein hund å et lam??? Men nå e me i Norge ganske omgitt av lam og sauer. "Lam omgir oss på alle sideeeeeer..."

Astrid med hageflekken sa...

jo eg og syns det va løye!!;)ingenting gale med humoren din.