fredag, mars 16

Cafe Opus

Då får eg vel ta min del av den kollektive jobben me har og anmelde plassene me går. Mest for eg ikkje har noe annet å gjør.

Lokasjonen: Cafe Opus befinne seg i andre etasje av bystasjonen (så eg fant ut etter å ha først gått i 3 etasje bare for å se ned på kafeen, men etter det så fant ørnesynet mitt både kafêen og bønnene). Det er en typisk kjøpesenter kafe, som til tider føltes ut som en flyplass grunnet høylytte beskjeder over høytalere (sannsynligvis dumme barn som har gått seg vill pga dumme foreldre tror at leketøysbutikker er barnepass, eller noen som har vært flinke å parkere bilen sin oppi en annen bil). Ellers virket det rent, lyst og ok.
Terningskast: 3

Betjening: Litt for påtrengende og prøver å lure folk til påfyll før kunden selv vet om de vil ha mer kaffe senere. En kan likegodt spør om påfyll etterpå. Fekk følelsen av at du bare sa ja til alt hun sa for å bli ferdig. En følelse av å kjøpe katta i sekken for enkelte kanskje (men eg må sei eg ikkje hadde blitt lei meg hvis eg ein dag hadde kjøpt meg ein katt i ein sekk, for dei e så skjønne atte)
Terningskast:2

Fasiliteter: Å ikkje kunne gå på do på en kafe er egentlig helt sprøtt. En fikk følelsen at det var en deal mellom de som eier betaldoene og kafeen, og at dei gir peng til kafeen hvis betjeningen klarer å prakke mest mulig påfyll te kundene.
Terningskast: -1

Mat: Virka som dei hadde litt å velga i. Kaken var god, men eg må sette den i samme bås som napoleons kake, alltid like fristende men ved veis ende så skjønne eg ikkje kossen eg kunne tenke at kakestykket så litt lite ut te å begynne med. kaffi va ok den, ikje noke å klage på, men nå e eg ikkje den største kaffi kjennaren. Men den va maskin laga da.
Terningskast: 4 til kaken og 3 til deigklumpen selv om bare så på den og ikkje smaka

Pris: Det va ikkje billig akkurat. Tove sin mystisk deigting var litt overprisa. Og salatane virka ganske overprisa for en kafe på et kjøpesenter. Samme pris som Bocca som har mye høyere kvalitet i mat, servic og lokaler. Må vel innrømme kakene va litt dyre og, men hvis du erstatte den med frokost, lunsj, middag og kvelds så e det ikkje så dyrt.
Terningskast:3

Selskapet: Som alltid upåklagelig selskap. Bønnene er fabelaktige pratefolk, som klare å få dei fleste andre i lokalen til å måtte smug lytte og snu seg når brølende latter fyller lokalet. Me tar opp tema i dei fleste områder om me så komme te dei på en metaforisk eller metafysisk (hehe, sikkert ikkje rett det der ordet hehe) måte. Våres tilstedeværelse gjør den mest gråeste og helt ok kafeen til å lyse opp som en sol blant mørkets kalde og regnfylle hverdager.
Terningskast: 6

Terningskast i alt: 3

Då takkar eg for meg og så får dokke komma med ka dokke meine den bør få.

6 kommentarer:

Towe sa...

eg e enige i terningkastet, bra oppsummert.

Ingrid sa...

fy søren!la dåkke merke te hu damå så satt ved siden av oss, hu i ullgenser med grått hår så "leste" avis??OM hu smuglytta!

Astrid med hageflekken sa...

hehe det såg eg og!
men så tok me jo opp mången "aktuelle" tema og da:p

metonymisk hette det forresten.

godt oppsumemrt! eg e ganske enige. men kakå va kjempego! (men konne klart meg uten isen hu prakka på oss).

Anonym sa...

hu kassadamå va PÅTRENGANES! eg gir kakå minst karakter 5, men ellers e eg enige i resten av det så blei oppsummert. syns cafe opus på amanda e bedre enn den i bergen (sjøl om kjøpesenter-kafear ikkje e min favoritt). La oss gå på palmehagen på oasen å kjøpa komla og salt kjøtt i sommar! hehe.

Leila sa...

Hehe gode gamle palmehaven. E me på den. En dag med litt kjøligere vær enn ellers evt kanskje :)

Astrid med hageflekken sa...

det ska ikkje bli så vanskelig å finna den dagen, vil eg tro:p