fredag, mars 2

Kløver kafé

Dette syns eg va ein vellykka samling. Det va ikkje mången som kunne møta, men jammen meg fekk me ikkje mimra likavel. Detta va ein god opplevelse folkens!
Praten gjekk om mange diverse emner. Det nya idag va litteraturpraten - som faktisk gjekk ei stund. Me kom fram te at ein lesesirkel e ønskelig av flere bønner. Detta kan oppmuntra te lesning sånn me aldri har lest før. E det ikkje kjekt å konna snakka om ein bokopplevelse som du vett at dine venner og har vært i gjennom?
Me ønske ikkje å ha lesering for ofta for det ska ikkje vær stressanes, men et visst press ska det nå legga på oss. Kanskje aenkvar måned? Detta va ein kjempeide, Myrstad!

Når det gjelde kafebesøket får det ein sekser av meg. God utsikt te et nyyydelig Bergen. Kjempegod kaffi. Kaka med bringebær for ein femmer av meg. Lokalet e lyst og lett. Det va få kunder idag og lite støy. Prisen va kanskje ein smule stive (rundt femti for kaka og kaffi), men absolutt ikkje så galen. (Det va verre med dobesøket som kosta meg fem kroner. Du får dei igjen neste gong me møtes, Tove).

Ikkje minst må eg jo begrunna sekseren med et særdeles godt selskap (som alltid).

Noen som har innspill?
Kor gjekk kafebesøket i Haugesund?

3 kommentarer:

Ingrid sa...

så bra at dåkke koste dåkke!i haugesund blei det nok lunsj på samson for meg og marie!go mat som alltid!ellers så hadde me ein herlige dag på haugalandet i går, og eg erklærte våren offisielt for åpna!foruten om sightseeing i egen region va eg og marie dessuten på konsertar i fleng, fysst va det scala og brassen i avaldsneskjerkå (ein opplevelse utenom det vanliga, virkelig!) og så va d sivert på byscenen.(og ein ting e sikkert, i haugesund danse publikum både frikedans, linedance, swing og salsa når de e på konsert)forøvrig så va det kun tri mennesker så va på begge konsertane:ingrid,marie og stanley. ellers så e eg for den litterære sirkel, og har forresten ei bok å prakka på dåkke, hvis dåkke ikkje har lest "The New York Trilogy" av Paul Auster så e det bare te å setta i gang!itte tredje gjennomlesing e eg lika bergtatt! (dagens siste usaklighet går te leila. eg har nemlig store planer om å skriva ein historie med følgandes plot: det bor jammen meg ein mann eg ikkje ane kim e i huset mitt og han legge seg klokkå ti og står opp klokkå fem å lage smoothies på kjøkkenet.)

Leila sa...

Hahahaha...

Anonym sa...

Den trilogien hørtes spennanes ut. Towe foreslo Glassklokken..?.va det det Towe? Me får se kass me tar fust:) Joho, glede meg. + det va fint på kløver kafe for eg konne lett snika te meg ekstra te-vatten