lørdag, februar 24

Bocca

jaha!her komme et slags referat!te å starta med må eg sei at me hadde ein svært så vellykka outing, eg va i skikkelig gohumør resten av dagen (til og med itte at eg i mangel på kontroll over egne armar og bein hoppa rett i barren på dansing,noe så ikkje va særlig helsigt for min stakkars tommel). Men, over te Bocca då. Selskapet starta med Leila og meg, Tove kom straks etter, og jommen dukka ikkje Dina opp og! Te å begynna me va me kanskje ein smule skeptiske te ukås utvalgte sted, menyen hadde nemlig gjennomgått noen forandringar siden sist me hadde vært der, så ingen kunne riktig finna det de hadde spist sist så bare va såå godt og så de bare såå hadde planlagt å spisa i dag. Men, me furta kje av den grunn, me klarte å bestemma oss, og maten viste seg å verr særdeles lekker! Aller retter va dessuten toppa med marinert mango, noe som satte ein pikant liten spiss på det heila. Mango passe virkelig te d mesta. Servicen va det heller ikkje noe å utsetta på sånn i det stora og det heila. Det va litt få mennesker på jobb, men kelneren va jo ein særdeles koselig fyr med kommentarer som "dere er på vannvognen i dag ja, hoho" og "smakte maten jenter?", osv. Dessuten va Leila utrolig god te å påkalla betjeningens oppmerksomhet når det trengtes. Good job Leila! Itte mat kom sannelig Ingrid og, og det utløste ein fantastisk idédugnad der både det eina og det andra artiga påfunnet for framtidige arrangementer blei lufta. (Nå hadde me altså gått over te kaffe mocca og te, moccaen va særdeles go, teen vett eg lite om, men ingen klagte i hvertfall)90-talls-partyet blei som vanlig heftig diskutert (eg håpe det går i boks altså!!), dessuten snakka me om å ta ein utflukt te et eller aent uvisst sted i sommar, og dessuten vil me spilla slåball. Ellers så må det bli ein kakekveld i nærmaste framtid! Og dessuten foreslår me (i hvertfall Ingrid og Ingrid og Marie) at neste gong me ska på café så må me gå på Opus, der har de nemlig Oreo-kaka!! Jepp, då runde eg av med å sei at Bocca fortjene ein gode femmer i mine øyne, god mat, god kaffi og som alltid utrolig hyggelig selskap. Det interiørmessiga trekke forresten og opp, stilig uten å verr stivt. Ka seie de andre så va tilstedeværende?

7 kommentarer:

Astrid med hageflekken sa...

Det hørtes da slettes ikkje verst ut!
Eg sko gjerna vore med å planlagt fremtidige arrangementer. Eg har nemlig vært inne på www.ungdomshuset.org å utforskra litt ka klubben har av arrangementer om dagen. Eg blei litt inspirert. De har forresten hatt ett vellykka nittitalls-party så då må jo me og få det i boks.

Ingrid og Leila: Tipp kim eg snakka med på blink her ein dag? hehe...han fyren som sang Total Eclipse of my heart på Vamoose....han huska visst ingenting.

Ingrid sa...

haha!!eg skjønne godt at han ikkje huska noe for å sei d sånn!!Han va jo i full gang med ein slags lyrisk dans over bordet han stakkars...neste gong me treffes må me ha ein skikkelig myldring altså, der alle kan slenga ut sine fantastiske idear!itte me snakte om slåball e eg bare så klar!!så snart d blir vår må me setta i gang!

Astrid med hageflekken sa...

Slåball e konge!!

kim ska spikka køllå? har Marie sløyd?;p

håpe våren komme snarast...

Anonym sa...

Eg gir bocca ein mer enn go femmer!!! Kanskje litt skuffa øve teutvalget og dei sprukne leppene, men ellers ; very very good....

E herligt me idemyldring o.l

klemklem

Leila sa...

Haha han duden va litt bak mål ja. Ikkje bare verr lett å verr fylle. Men han har min medlidenhet for eg har klart å ugla meg inn på fremmande eg og så ikkje har vært så vellykka alltid (bare spør Tove :)..)

Slåball e skoi ja, Alle sånne aktviteter som har glemt eller føle oss for voksne for e jo kjempe skøy. Eg stemme for "spenn på den blå steinen" :)

Astrid med hageflekken sa...

haha ja det sko tatt seg ut!
då ville eg ikkje gjort det lørdag formiddag for å sei det sånn;)'

Marie sa...

hørres ut som om eg har gått glipp av et rektigt så godt bønnetreff... jaja, eg blir med neste gang! eg har dessverre ikkje sløyd, men eg blei skikkelig gira på å gå ut å leka! eg sitte inne å ska lesa for øyeblikket, men i dag e det et nydeligt ver her på øynå. friste mær me slåball og sånn!!