mandag, februar 26

O, heilage svevn!

I dag ville eg ikkje våkna. Det va fælt og våkna av Pallas sin mjauing idag. Eg ville bare sova. Drømma...
Eg hadde den beste drømmen. Eg va etterlyst (som vanligt). Politiet og diverse "sosial-agentar" va itte meg. Eg hoppa fra tak te tak. Dei såg meg ikkje. Dei leita bare horisontalt. Det va ingen problem å hoppa fra tak te tak (Eg huske at eg tenkte: Lure på om detta e lika lett i virkeligheten). Huså stod tett. Det heila minte ganske mye om Sandviken, men utsikten eg hadde va som fra Bjørgatoppen (bare med litt mer hus under meg). I øyenkroken såg eg dei komma i ei gata rett nerforbi hustaket eg låg på. Eg konne ikkje flukta mer. Eg måtte bare holda meg heilt i ro. Men så va det ett eller aent inni meg som ville bli tatt. Grunnen te detta e han eine "agenten". Det va nemlig Gerard Butler (Skotsk skuespiller; Phantom of the opera, Tomb Rider m.m) som leda an.



Selvfølgelig fekk Gerard auga på meg. Han sendte dei andre mennene hjem, for lure som han e, han tenkte det va lettast å "få orden på meg" hvis han jobba aleina. Han hadde jo rett i grunn. Åsså klatra an opp på taket med meg. Me satt å såg på utsikten. Ingen sa noe, men det va ein god stillhet. Så, itte ein time og to, tok han et fast tak i armen min og eg tenkte at nå skjedde det. Nå sko eg i fengsel! Men han tok meg med på fest. Hehe! På festen va selvfølgelig dei andre politimannane å dei blei litt sinte på Gerard for at han ikkje hadde sendt meg rett i fengsel. Men Gerard meinte at eg hadde godt av ein kveld ute på byen før eg måtte inn i buret. De andre godtok det. De såg skikkelig opp te han...
Så våkna eg.

5 kommentarer:

Ingrid sa...

haha.d e den beste drømmen på lenge!d e godt å hørra d e noen så e i samme oppgavebåt.fy søren,d komme te å bli direkte flaut å gå på veiledning.hvis noen av dåkke jentene e skikkelig goe i nynorsk så hadde eg blitt superglad for litt proofreading!

Astrid med hageflekken sa...

stakkar deg så må konna nynorsk! Eg har alltid vært dårlige i det så kan ikkje hjelpa deg stort;)

oppgava e så driiiit. Eg og grue meg te leraren min ska lesa deg eg har skreve. Fysjom!

I love Gerard!

Leila sa...

Hehe, ja av og te e det kjekt å leva i drømmeverden.

Oppgaver e kjipt ja, ivertfall med at eg alltid klare å enda opp å skriva den på natta.

Marie sa...

nynorsk is my middle name...øh... nei, men eg kan godt hjelpa deg litt. nå vente eg på at min søster ska våkna eller komma him fra skulen sånn at hu kan gi meg snoooop fra usa!! stuå e full av snop som eg ikkje får lov å spisa!

Astrid med hageflekken sa...

hey! e du og hima?!

ARG! eg og vil ha vinterferie! i stedenfor så har eg intesivopogave uka. Verden e ikkje rettferdige.