onsdag, februar 28

Om ka eg ska gjør på Den Nasjonale Scene

jaja...då tenkte eg att eg sko blogga litt om ka eg ska gjera i praksisperioden min(eg vil veldig gjerna tilføya att eg hørre på "språkteigen" mens eg gjør det, og det e bra).

Det e altså ikkje så komplisert, eg ska laga pressepakkar(me bakgrunnsstoff om stykker), brosjyrer, skriva på nettsidå og gå på pressemøter. Eg ska og ha hovedansvar for "den innbilt syke" og "kirsebærhaven", så eg ska verr litt me på øvingar og møter o.l. Så hvis noen av dåke har "den innbilt syke" på norsk/engelsk eller bakgrunnsstoff om Moliére og Tsjekov så hadde eg blitt veldig veldig gla for å låna det.
Det må og nevnas at eg får mitt eget "kontor", hihi, me tlf og alt sånt.

Åsså må eg jo bare sjekka kor me ska gå å ha kafé på fredag, opus elle kløverhuset elle ein heilt aen plass?

5 kommentarer:

Ingrid sa...

jippi tove!d hørtes spennandes ut!eget kontor e alltid good!eg tror muligens eg har "den innbildt syke" i ein antologi, ska sjekka når eg komme tebake te bergen.eg får desverre ikkje me meg cafe på fredag,blir hjemma i hvertfall te mandag!men, eg og marie ska gå på cafe her hjemma og verr me dåkke i ånden!

Astrid med hageflekken sa...

eg døøør itte selskap og glede meg som ein hest te fredag. Har ikkje sett kjentsfolk (utenom JI) på øve ei uka!!!:S

konne tenkt meg kaka på kløverhuset, men e glad for kafe samma kor det e.

Eg har ein artikkel om Moliere, men den e desverre om Tartuffe. Kikka litt i litteraturhistorieleksikonene og, men der stod det og bare om Tartuffe.

Towe sa...

eg tar egentligt det som finnes, i sånne pressepakkar så ska me gjør alt arbeide for journalistane, så eg må skriva om moliére + hans samtid og virke...vett særdels lite om han te nå....men synes han virke litt sånn holbergaktig....får ta meg ein tur på biblio ein dag

Astrid med hageflekken sa...

holberg e kjempeinfluert av Moliere ja.

Moliere va litt bohem-aktige. Han likte å gjør narr av geistlige. Reiste masse rundt med teatertroppen sin. Ganske inspirert av den italienske teaterformen commedia dell arte, og.
Alle komediane har "standard"-karakterer som tjenerar, elskede par osv.

Du kan låna den bokå eg har der det står om han. tar an med på fredag.

Leila sa...

Eg har sååååå lyst på et kontor, det virke så kjekt. Alt det syke ting ein kan gjør på sitt eget private kontor.