fredag, februar 16

Mens eg sitte her og knirke....

Så her sitte eg laiv fra lysverkets bokhandel(på jobb mao) og stolen min den knirke mer enn ka så e psykisk trygt. Fytti så irriterande.... knirk, knirk,knirk, kniiiiriiiiriiiirk. Alle kundene snur sge og ser litt irritert på meg. Eg derimot, sitte her og late som om eg gjør viktige jobbting, men egentlig så blogge eg, hiiihihhihi! ( hei, detta blei jo ein liten stemningsrapport).
koselige utsikt fra vinduet mitt og masse "vi-over-40" i flagrende gevanter, eg e jo egentligt ein del av flagrende gevanter gjengen, men e nå vertfall ikkje øve 40.

Glede meg så masse te ikveld!!!!! og tenkte bare at eg sko legga ut ein link i siste liten, for dei som ikkje vett ka dei ska ha http://barkart.no.

Åså vil eg starta ein diskusjon, min forelesar banna så masse sist forelesing. kunsten va "jævla stor" og "faens så krevande"...eg synes altså at detta e unødvendigt, fordi eg tar forelesaren mindre seriøst når han bruke så "muntlig" språk. Ka seie dåker? banning når du snakke te forsamlingar/ e på jobb/ e litt formell, sosialt stigmatiserende elle herlig og inkluderende?

3 kommentarer:

Leila sa...

Hei hei, eg sitte her og tørke, eg har våtservietta meg brun, bodylotiona meg brun og spraya meg brun :) hehe Må begynne tidlig for å bli ferdige te i kveld.

Så te banne tema. jupp eg banne littegranne og eg lika det ikkje. Eg merke og at eg tar folk mindre seriøst visst dei banne så då må eg ta selvkritikk og sei at eg og blir mindre seriøs. Den beste måten å skjella noen ut på e å ikkje bruka et einaste banneord føle eg. Du får bakoversveis når noen komme med den eine kommentaren ette den andre som e utroligfrekt men uten et banneord. Banning e jo ting ein komme med når ein ikkje vett ka ein ska sei egentlig, så det virke at ein har et mindre ordforåd.

Jupp nå va eg vel tørr :)

Marie sa...

eg e enige med dåkke når det gjelde banning! eg må jo innrømma at det glippe ut nåken gloser når eg e i dårlig humør/ søle nåke/ spenne tåå i ein stol etc. men då e det kun "te eget bruk", altså eg seie det sånn at bare eg hørre det(nesten i hvertfall). Seinast i dag brukte ein av mine medstudenter et banneord i ein saklig sammenheng når me snakte med øvingslæreren vår. det hørres så jalla og lite saklig ut! det e så simpelt og litt sånn "yrkesfag/Haugaland vgs"(sorry Tove og evt andre lesere..ikkje meiningå å skjera alle øve ein kam, men eg har mangen erfaringar fra skolebussen på videregående....)

Ingrid sa...

banning e teit!