søndag, januar 21

øøøøøø.....

For ein dag. Sto opp itje så veldig tidelig. Det einaste eg har gjort på i heila dag e å skriva oppgava. Herlig måte å bedriva ein lørdagskvell med. Så va eg ein tur borte sjå Ingunn, der et par stykker fra skulen va å koste seg. Det e vel på tide å legga seg, men det e søndag i mårå. Søndag burde nesten itje tella som ein dag for meg... Eg bara rota an bort alikavel. Men det va ein ting eg satt å tenkte på.... Ka e forskjellen mellom ei ert å ei bønna? Ta for eksempel brekkbønnå eller greenbean, den e itje så forskjellig fra sukkerertå? Håpe noen kan svara, eg lide i uviten....

5 kommentarer:

Anonym sa...

ertene e inne i belgar, se for deg sukkererter, du kan åpna belgen åså e det små grønne kuler. Bønnen e mer kompakte

Astrid med hageflekken sa...

men e det noen som vett om bønner har samme effekt på tarmsystemet som erter?

Marie sa...

ja har de ikkje det da? syns eg har hørt snakk om det oppijønå årå. men det variere gjerna itte kas bønna det e...??

Astrid med hageflekken sa...

Ja. Kaffibønnene har jo ein aen effekt enn dei andre vil eg tru. Kan jo føra te magasår og allting. Trur ikkje voksbønner kan det... men ein vett jo aldri.

Ingrid sa...

fins d limabønner i detta landet?