søndag, januar 21

Christine's quizzzzzzz

1. Hvem snakker om den proksimale utviklingssonen?
2. Hvem kaller vi ofte datamaskinens far? (Men som aldri klarte å fullføre prosjektet/prosjektene.)
3. Hvor lang kan laksen bli?
4. Hva var det eneste jeg spiste som pålegg heile barneskolen? ( to pålegg her)
5. Hvilket av de neste tre svaralternativene er med når en lager dynamitt? Brunebønner, mais eller peanøtter?
6. Hvilken tid er alle klokkenen i Pulp Fiction stoppet på?
7. Hvilken fisk er det eneste som kan blinke med begge øynene samtidig? Laks, Hai eller Piraya?
8. Hvor mange muskler har katten i hvert øyre? eller 12, 22 eller 32?
9. Den gjennomsnittlige person sovner i løpet av 7, 9 eller 11 minutter?
10. En snegle kan sove i 1, 2 eller 3 år?
11. For at magen din ikke skal "spise seg selv" må den produsere nye muskler: hver 14.dag, hver mnd eller annen hver mnd?
12. Hvem skal ha oppfunnet saksen?

6 kommentarer:

Anonym sa...

4) fårepølsa og nugatti, ofta på knekkebrød hvis eg huske rett. elle tar eg heilt feil? du åt vertfall frosties uten melk.
9) 11 minutter vil eg tro

Christine sa...

Svar te spm. 4) e rett!! ;)

Sko bara mangla a du kunne det, Fårapølsa å Nugatti e riktig svar!

spm 9) e feil :/

Anonym sa...

hvis det bare sko mangla at eg kunne det så spør eg deg, ka va det einaste pålegget eg åt heile barnaskolen? (når ikkje mamma prakka på meg riskaker)...glede meg te svar :D

Astrid med hageflekken sa...

Tove spiste Kvitost!! Eg meine jaffal å huska det.

1. Vygotskij
2. Jan Haugen? e.l.
3. 1 meter
5. Må jo ver bønner? Vi er dynamitt!
9. hvis eg e med i den regningen så må gjennomsnittet ligga på rundt 30 minutt....
12. S.C. Hissors?

Anonym sa...

imponert astrid!!! kvitost på kneip uten smør, åså drakk eg vatten te maten.

Christine sa...

Einaste rette svar du hadde Astrid va spm.nr.1. :) Ska snart komma med alle svarå. Ganske monge sånne fun facts her altså ;)