fredag, januar 19

Café Opera - anmeldelse av Astrid


Det var med sommerfugler i magen og skyhøye forventninger at jeg idag troppet opp på denne -i forholdet til min ydmyke bolig- avsidesliggende kafé Café Opera. Hvorfor dette møtestedet har fått dette navnet kan kanskje noen andre Bønner fortelle meg? Selskapet var upåklagelig, i dag hadde vi til og med den ære av å ha Birgitte tilstede. Alltid et godt gjensyn. Dog var vi idag ikke fulltallig og våre tanker gikk til de som ikke kunne være tilstede: Dina Elise, Ingrid M og Solveig.

Når det gjelder kaffen på denne kafeen så vil jeg kalle den gjennomsnitlig, eller kanskje den er mer typete (som i typetall). Den var nok ikke nytraktet og ble desverre fort kald i de tynne koppene. Pluss for at den ikke var automat-kaffe (slik som visse andre kafeer presterer å servere sine kunder. Jeg nevner ikke navn. Jo, det drister jeg meg faktisk å gjøre: OBS! KAFÉ...), og pluss for pris (Seksten kroner). Desverre var kaffemengden alt for liten. Kunne selvfølgelig spandert på meg et påfyll til kroner seks, men syns det var flaut med den kaffeen som lå igjen på bunn i koppen da den ble så fort kald og udrikkbar.
Når det gjelder atmosfæren så kan jeg gi kreditt for de gode sofaene, men de var mest behagelige å sitte i litt ut på ettermiddagen når det ble færre gjester, og vi hørte hverandre bedre. Lyset var også en smule grellt før det ble dimmet ned. Ellers greit. Luktet ikke like mye kloakk idag som det gjorde sist gang jeg var der.
Terningkast 4.

Når det gjelder selskapet var det upåklagelig! like hyggelig å se dere som alltid. Jeg elsker dere! Det ble mimring (som alltid), muntlige polls (hvilken avis endte du opp med Tove? BT?) og litt sladder. Men som sagt var vi ikke fulltallig og jeg kan derfor ikke gi toppkarakter.
Terningkast 5.

4 kommentarer:

Ingrid sa...

stakkars meg så måtte gå tidlig..glede meg te neste happening!torsdag!jippi for tove!når d gjelde kaffien så kan eg tilføya at moccaen va lite go, melkå va oversteama te de grader!men, når alt komme te alt så e d jo selskapet så står i høysetet og der e eg jo fullstendig enig med astrid, d dreie seg selvsagt om ein skikkelig go'bunch!

Marie sa...

eg va positivt overraska over den varme sjokoladen! ein blei liksom ikkje tyste av an, som e vanlig for mången andre varme sjokoladar.

Christine sa...

Eg må anbefala cibattaen me bacon å ost den va knall go. Men an va kanskje litt overprisa? Colaen på Cafe Opera e itje nåke å skryta øve. Det burde hatt glass cola på ein sånnein plass synest nå eg! Selskapet får terning kast seks av meg!! :D:D:D Glede meg sykt te torsdag!!

Astrid med hageflekken sa...

Hehe! så kjekt:)
men eg e enige i at det va stakkar deg ingrid som måtte gå tidligt.

Glede meg masse eg og! tenke på det flere gonger te dagen hehe. The Party og the Year!