tirsdag, januar 23

Shopping paradise!

For dei av dåkke som ikkje har oppdaga det ennå: nettet e den mest geniale måten å shoppa på! Eg har ein sånnein fetisj at eg alltid må "venta" på noe. Et eller aent som eg kan spora opp på posten sine hjemmesider for å sjå kor lenge det e te pakken dumpe ner i den lille postkassen min (evt. hentelapp). Eg vett at i alle fall Christine og e glad i denna ventingen. Det trenge ikkje å vær mye eg vente på. Kanskje bare ei pensumbok eller ein liten og uskyldige DVD. Av og te kan det vær litt større ting som ein store bokpakke, eller kanskje til og med ein mp3-spelar, eller som i Christine sitt ståsted for litt øve et år siden(?) noe såpass stort som ein datamaskin. Ein sjelden gang går eg og å vente på kler. Før bestilte eg alltid fra H&M, men det va når mamma betalte ein viss prosent av fillene eg gjekk i, så nå når eg leve på studielån tør eg nesten ikkje kikka i den katalogen lengre.

I blant stikke eg innom Asos for å se om de har noen kule kjolar på tilbud, noe som de som regel har. Det som e så fint med denna "Selge klær som ligne på kjendisane sine klær"-nettbutikken e at du får kjolar te under to hundre kroner. Det betyr at du sleppe å betala moms og tollavgifter på rundt 80 kroner. Frakten e billige - ca. 50 kroner, noe eg ikkje syns e mye når ein bestille fra england. Eller e det det? Eg har egentlig ikkje peiling. Ja, poenge va i alle fall at nå går eg å vente på denna kjolen. (Mon tro om ein får håret hennas med på kjøpet..?) To ting dåkke må veta før dåkke bestille: Varene komme ikkje med den fussta ukå for å sei det sånn, så ikkje bestill klær te Tove sin fest. Den andre tingen e at når du registrere deg så ikkje gjør det med den epost-adresså du bruke mest for de har ein tendens te å senda ut "Gode Tilbud-mailar".

Vel, det va dagens reklame. Hvis alle finne ut at dei bare må ha et plagg fra Asos som koste mer enn 200 kroner så går det an å slå seg samen. Ein kan handla for opp te tusen kroner før momsavgiften stige.

3 kommentarer:

Leila sa...

me på den, eg har siklet etter klær der himla lenge nå. Sku ønske det va momsfritt.. heldigvis bare halvpart moms på klær. Men det så stoppe meg, e det ikkje stress og få det fortolla og sånt?

Astrid med hageflekken sa...

vel når eg bestilte noen sko fra danmark så skjedde det ikkje stort utenom at det tok litt lengre tid og eg måtte betala penger på postkontoret for tollen.

Christine sa...

Lika å venta på ting som du kan undersøke kor e! Nesten som ein julakalender utenom jul!! :D:D:D